luni, 14 martie 2011

Prajitura cu foi de zahar ars



Pentru foi avem nevoie de:
-200 grame zahar
-3 galbenusuri
-100 ml apa
-500 gr faina
-1 praf de copt
-100 grame margarina,unt sau ulei
Pentru crema:
-500 ml frisca
-3 tablete ciocolata menaj sau o ciocolata normala amaruie
-1 plic budinca frisca sau vanilie
-400 ml lapte
-2 linguri zahar
-1 plic de capucino de caramel sau alune
Mod de preparare:
Pt foi:-se pun 100 g zahar din cei 200 pe foc la caramelizat.Cand zaharul s-a caramelizat se adauga 100 ml apa si se lasa sa fiarba pana ce se dizolva tot zaharul dupa care sa lasa la racit.Galbenusurile se mixeaza cu restul de zahar(100 g) si cu praful de copt peste care se adauga caramelul racit si faina si se framanta pana ce se formeaza un aluat care se dezlipeste de mana.Daca este nevoie se mai adauga faina pana ce aluatul se desprinde de pe peretii vasului si de pe maini.
   Se imparte apoi aluatul in 4 parti egale si se fac 4 foi care se coc pe fundul tavii.Pentru ca aluatul o sa fie destul de fraged se pot intinde foile cu facaletul direct pe tava,in felul acesta nu se vor rupe.
Prepararea cremei:-o parte din frisca se pune intr-un bol termorezistent,se adauga in el ciocolata si se pune la microunde 2 minute, sau se poate topi pe bainmarie.Se amesteca apoi bine sa se omogenizeze ciocolata cu frisca si se da la frigider pentru 1-2 ore.In timpul acesta se prepara budinca in mod normal si se adauga cat este inca calda, cele 2 linguri de zahar si plicul de capucino.Se acopera cu o folie si se da la frigider.
Frisca ramasa se bate foarte bine intr-un lighean mai marisor.
Dupa ce s-au racit crema de ciocolata si budinca se scot din frigider si amestecul de ciocolata cu frisca se mixeaza foarte bine pana devine o spuma foarte tare iar budinca de asemenea se mixeaza.
   Apoi se adauga treptat cate o lingura de budinca si una de crema de ciocolata in frisca batuta fara sa se amestece cu mixerul sau telul.Se incorporeaza cu o lingura de lemn rasturnadu-se crema la fel ca la blatul de tort.Continuam pana ce incorporam ambele creme in frisca apoi putem umple foile.Inainte de a umple foile le insiropam pe fiecare cu sirop de caramel la fel ca cel preparat pentru aluatul pregatit pentru foi.

Cele trei albusuri se bat spuma cu o lingurita de zeama de lamaie si 10 linguri de zahar pudra si se pun peste prajitura.Ca si ornament se poate folosi orice:ciocolata,cacao,nuca,bombonele colorate sau de ciocolata, sos caramel sau orice altceva dupa preferinte.De asemenea se poate face orice alta crema, de vanilie de exemplu  sau de capsuni daca doriti o prajitura mai colorata.
Prajitura nu se poate manca decat a 2-a zi cand o sa se inmoaie foile si o sa se intareasca albusul si este delicioasa.
Pofta buna!

5 comentarii:

  1. Am reusit intr-un final sa fac setarile pentru comentarii ca pana acum nu s-au putut posta comentarii si nu am observat asta pana azi. Sunt incepatoare si m-am chinuit singura sa-mi formez blogul asta asa ca sper sa nu se fi suparat nimeni pe mine. Sunt convinsa ca o sa mai fac multe greseli pana-mi dau seama cu ce se mananca "bloggerit-ul" dar pana la urma o sa reusesc eu!

    RăspundețiȘtergere
  2. Imi place blogul tau si ma bucur ca acum pot posta comentarii . Te asteapta un premiu la mine .

    RăspundețiȘtergere
  3. Mai se pare ca eu ajung numai din urma....ia premiile si de la mine...teee rooooggg.))))..am intarziat si eu putin ..deh

    RăspundețiȘtergere
  4. oaaaaaau
    felicitari
    arata super bine si cred ca e foarte gustoasa
    chiar acum o trec in caietul meu de retete
    sper sa am timp sa o fac cat de curand si eu si sa o postez
    intre timp te invit pe blogul meu
    andreascakes.blogspot.com

    RăspundețiȘtergere
  5. Sandrina,Ana si Andreea va multumesc pentru premii.Ma simt flatata!

    RăspundețiȘtergere

Adauga un comentariu

Vizitatori online